caandy

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

"Det vackraste jag vet är att se dig när du sover"

Av caandy - 1 januari 2012 23:41

Jag minns varje stund första gången som vi sågs då du pussade min mun och jag fick väll ingen sömn..
Jag kramar om din tröja och tänker på dig för hjärtat det känns tomt och jag längtar efter dig... 


Repris!

För ca ett år sen om inte mer så skrev jag ett inlägg om kärlek och jag ska uppdatera det lite ^^


Kärlek!

Asså för en del är kärlek något som jag skulle kalla puttinuttigt, det vill säga massa puss och mys och sånt. Sånt som är självklart när någon nämner kärlek.
Jag har sett många tjejer lägga ut "för att visa att du älska henne-lista" eller vad fan det är. Men tjejer, den killen finns inte. Det handlar inte om att bara hitta honom så där, det handla om att tygla honom och anpassa sig för varann. Jag menar mitt ex var ingen som jag ville ha från början (sjuk historia som vi inte behöver ta för det är gammalt, men för nyfikna så finns de i bloggen någonstans). Jag tyglade honom och gjorde honom till den "prins" jag ville ha.. (Ja, det varade ett tag i alla fall)

Men jag som inte är som alla andra och är lite korkad har kanske en annan syn, jag vet inte.

En kille som jag skulle kunna ha ett förhållande ska nog vara lika simpel som mig (fast jag är jävligt komplicerad ändå).

Han ska kunna hantera mig när jag är som värst för att kunna förtjäna mig när jag är som gulligast, man ska kunna höra av sig oavsett vad man gör. Bara ett "hej, jag gör det och det vi hörs" räcker.

Jag är inte den "typiska" brudtypen som många tjejer är , "hey, lets be friends after" så går man och snackar skit om sin föredetta partner istället. Jag har skrivit det innan.. Ens partner är inte bara ens partner utan ens bästa vän och den bästa vännen ska finnas efter relationen också. (okej, dubbelmoral men jag har en anledning till varför jag inte kommer överens med mitt ex, nu tänker ni säkert små saker men att önska någon att bli våldtagen det gör ont, extra ont från personen som äälskat en mer än annat.)

Så går vi skilda vägar så ska vi kunna vara vänner, kunna festa och ha kul precis som innan.

Jag har väldigt svårt till att gilla någon, många tror inte att jag är förhållande bruden för att jag inte anstränger mig som jag ska.. Men jag är la inte som alla andra i huvudet, enkelt - jag förväntar mig saker och sker inte det så skiter jag i allt.

Jag kan gilla dig i en månad och gör du något som gör ont 1 gång, förlåter jag dig (dock kommer jag aldrig säga att du sårat mig), gör du det en andra gång, okej jag tar lite avstånd för att du ska visa att du vill ha mig. Men gör du något en 3:e gång som att sluta höra av dig eller inte ge mig uppmärksamhet kan jag få känslorna att försvinna på 2 sekunder, lika fort som att riva ett papper. Nu tycker ni då att det kanske inte är riktiga känslor om de försvinner så fort. Då säger jag så här, får jag kkänslor så är de mer äkta än vad mina bröst är eller kanske mina naglar.. Men jag beskyddar mig själv.

Som jag nämnde innan, mitt ex var ingen jag gillade från början.. Jag gav mig in i något utan känslor och efter ett tag så kom känslorna, nu tycker ni att det var taskigt gjort mot honom, visst jag håller med er. Men nu låter jag egoistisk och säger att jag gjorde det väl för att rädda mig själv och vips så blev båda dö kära i varann, happy ending shalallala.. eller inte.

Men men , egentligen kan jag nästan ge vilken kille som helst en chans.. Men jag är ju fucked up.

Jag vet inte ens vad jag skrivit om för alla känslor har bara kommit ut i all hast. hah.

Jag vet inte ens om jag har skrivit vad kärlek är för mig men men.

Kärlek för mig är när två personer acceptera varann, varandras förflutna, familj och liv. När två personer är mer bästa vänner än partners. När man kan skratta, skämta och ha kul med varann och allt sånt jag skrivit där uppe.

Detta blir skit bra ! Puss.


Juste mitt gamla inlägg;

Kärlek för mig är inte bara när två par älskar varandra, utan också allt som händer i förhållandet.

Man ska kunna sitta/ligga under tystnad och ändå förstå varandra, kunna göra saker ihop eller var för  sig under samma tak.

Lita på varandra, och kunna skämta med varandra utan att den andra tjurara.

Kärlek är inte när den ena tofflar för den andra och slickar röv, utan båda måste ge och ta.

Ett par är inte bara ett par utan också bästa vänner, man ska kunna lyssna på den andra och uppmuntra den, och inte bara skita i hur den andra mår.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caandy - 26 september 2012 22:23


“Regret comes in all shapes and sizes. Some are small like when we do a bad thing for a good reason. Some are bigger like when you let down a friend. Some of us escape the pain of regret by making the right choice. Some of us have little time f...

Av caandy - 10 september 2012 22:13


 

Av caandy - 6 augusti 2012 03:27


Det handlar inte om mig, ofta handlar det inte om mig. Varför tror människor att allt handlar om mig och jag är den onde i det hela? Jag är så jäkla trött på att folk klandra mig för allting, sen kan de sopa igen spåren efter sig och där står jag som...

Av caandy - 21 juli 2012 23:59


Jag vet att sist jag gjorde detta så gick allt åt helvete. Folk tar illa vid sig av mina texter, de förstör mitt liv då jag inte ens kan skriva mer. När tårarna inte ens kan strömma, men man är arg, frustrerad och ledsen inombords. Människor r...

Av caandy - 20 juli 2012 23:46


Jag förstår inte och kommer aldrig att göra det heller. Jag var ett svin, svin med cigaretten i mun och känslokall. Nu sitter jag här, med cigaretten i mun och fundera ut hur man kan vara sån. Bad boys ljuger för att få en till sängs, de snälla ki...

Likes

Translate

Omröstning

Tycker du min blogg är intressant?
 JA!
 LITE!
 NEJ!
 LÄSER DEN VARJE GÅNG DU UPPDATERAT!

Sök i bloggen!

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender !

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare!

.

Länkar

Länkar.

Blogg listad på Bloggtoppen.se Pinga Frisim

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards